L’ALUMNAT DE L’ESCOLA CONVERTIRÀ ROBOTS EN ACTORS

Fecha:

Categoria: Noticies

L’ALUMNAT DE L’ESCOLA CONVERTIRÀ ROBOTS EN ACTORS

L’Escola de Gata participa en «Programa la teua obra»


L’alumnat del CEIP Santíssim Crist convertiran a robots en actors dins de Programa la teua Obra, un projecte educatiu que uneix art, tecnologia i societat i que culminarà el 14 de juny en la Universitat Miguel Hernández
Els estudiants de primària estan aprenent a programar un robot humanoide que serà el protagonista, al costat dels estudiants, del curtmetratge que ells mateixos estan realitzant i dirigint i amb el qual pretenen fomentar l’alimentació sana, l’exercici i la cura.

El projecte, és una idea del Caleidoscopio,Start up de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, i està secundat econòmicament per la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Gata de Gorgos. Es tracta per tant d’un programa amb doble valor. No sols ensenya als estudiants a programar i treballar amb alta tecnologia, com és aquest cas un robot, i sinó que tracta que a través d’aqueixa tecnologia, adquireixen una major consciència de l’entorn en el qual viuen ja que el curt que creen ha de tindre una fi social o mediambiental.


A més, els estudiants que participen han hagut d’escriure el guió, realitzar el storyboard, dirigir i rodar ells mateixos el curt en el qual el robot serà un protagonista més‘Programa la teua obra’, que busca la hibridació entre el món de la tecnologia, la cultura i les arts,va començar al gener amb la formació dels professors i tutors de sisé i quart de primària a l’hora de dur a terme la programació dels robots, així com el desenvolupament dels guions, vestuari i decorat. Una vegada format el professorat, han sigut ells els que s’han encarregat d’ensenyar a l’alumnat el desenvolupament de guions en la classe de llengua, en plàstica i dibuix els decorats i vestuari, i en tecnologia i informàtica la programació dels robots. La formació dels docents està certificada per la Conselleria d’Educació a través de CEFIRE, el Servei de formació de professorat.


A més, la proposta pretén anar més enllà i convertir-se en un projecte que cree sinergies entre estudiants. El Caleidoscopio organitzarà una exhibició el 14 de juny al Parc Científic de la Universitat MIGUEL Hernández a Elx on l’escola de Gata i la resta de centres educatius de primària i secundària de la província d’Alacant, exposaran els seus projectes.


En aquest curs tots els projectes compten amb la col·laboració de la Universitat de València; la Universitat Miguel Hernández d’Elx; Parc Científic de la UMH; el Servei de formació de professorat de la Conselleria d’Educació, CEFIRE i amb la col·laboració de diferents Ajuntaments d’Alacant i València que a través de les seues regidories d’Educació han apostat per l’excel·lència acadèmica sufragant econòmicament els projectes educatius en els centres escolars dels seus municipis.

Te puede interesar

Ajuntament de Gata de Gorgos
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.