3. Cultura i esports
El tercer eix d’actuació del Pla d’Acció Municipal (PAM) inclou tots els compromisos destinats a millorar l’oferta cultural i esportiva, la cultura festiva, el patrimoni municipal i esdeveniments clau com la Cavalcada dels Reis Mags.
L’objectiu principal d’aquest eix és enfortir la identitat i el teixit social del municipi. Aquest enfortiment es fonamenta en les següents actuacions:
– La salvaguarda i projecció del patrimoni material i immaterial.
– La dinamització de la cultura.
– La millora de l’oferta esportiva.
Aquest eix es vertebra en diferents àrees de treball, entre les quals es troben:
Cultura i el patrimoni municipal
Aquesta àrea arreplega tots els compromisos relacionats amb la promoció de l’oferta cultural i el conjunt de béns i manifestacions materials i immaterials que Gata de Gorgos té com a propis, i que són essencials per a la nostra memòria col·lectiva, la nostra identitat i la transmissió dels nostres valors històrics i socials a les futures generacions.
Incrementar el pressupost de cultura perquè siga superior al 3% del pressupost total municipal. (Actuació acabada)
Promocionar Art al Vent i l’Escola Municipal de Plàstica com a element important i diferenciador del nostre poble. (Actuació acabada)
Crear el Consell Municipal de Cultura, per donar veu a totes les associacions. (Actuació en marxa)
Jornades Inter generacionals: Continuar promocionant l’aprenentatge de l’art de la llata, considerat patrimoni immaterial del nostre poble. (Actuació en marxa)
Augmentar i millorar les infraestructures de la col·lecció museogràfica. (Actuació acabada)
Recuperar i tindre cura del nostre patrimoni rural i urbà. (Actuació acabada)
Impulsar JORNADES VICENT CASELLES COSTA amb la col·laboració de l’Escola de Matemàtiques de la Marina Alta i la Universitat de València. (Actuació en marxa)
Jornades Inter generacionals: Un cafè a la Biblioteca. (Actuació sense iniciar)
Memòria visual: Vídeo (Arrels Vives) Col·lectiu Mirades. (Actuació acabada)
Memòria visual: Vídeo (Art de la llata). (Actuació acabada)
Memòria visual: Vídeo (Gata ve de lluny). (Actuació acabada)
Beca al millor expedient de l’Institut Vicent Caselles Costa. (Actuació en marxa)
Recuperació dels «Premis Gorgos de Poesia». (Actuació acabada)
Tallers i Formació a la gent jove i la població general: Discursos d’odi. (Actuació acabada)
Cultura festiva
S’inclouen compromisos relacionats amb les tradicions com a poble, festes, expressions artístiques i pràctiques que es manifesten de manera col·lectiva i cíclica en Gata de Gorgos per a celebrar esdeveniments.
Fomentar la participació activa del teixit associatiu i veïnal en el disseny i organització de les festes del poble. (Actuació acabada)
Impulsar una programació cultural festiva durant tot l’any, que incloga expressions artístiques com la música, el teatre i la dansa tradicional. (Actuació acabada)
Crear un calendari festiu anual accessible i promoure la seua difusió per a potenciar el coneixement de les nostres celebracions. (Actuació sense iniciar)
Adaptar els espais i esdeveniments festius per a assegurar que siguen inclusius i accessibles per a totes les persones. (Actuació acabada)
Esports
Comprenen totes les prestacions, recursos i actuacions dirigides a ajudar a les persones i col·lectius socials a resoldre els sues problemes i a cobrir les seues necessitats mitjançant recursos que milloren la seua qualitat de vida i la integració social.
Rehabilitar la zona esportiva Alcolaies i seguirem amb l’adequació i millora de les infraestructures del trinquet. (Actuació acabada)
Donar suport a l’esport tradicional i als esports minoritaris. (Actuació acabada)
Continuar fomentant l’esport amb la gent gran, amb la creació de rutes urbanes i la promoció d’activitats Inter generacionals. (Actuació sense iniciar)
Continuar col·laborant amb tots els clubs esportius a través de convenis. (Actuació acabada)
Millorar la zona esportiva de les costeres amb la creació de noves instal·lacions. (Actuació acabada)
Jove Ballet de la Marina. (Actuació acabada)
Subvencions als col·lectius culturals. (Actuació en marxa)
Implantació d’un parc per a persones majors en la zona esportiva. (Actuació sense iniciar)
Mini jocs olímpics Marina Alta. (Actuació acabada)
Trinquet: millora de d’il·luminació del trinquet i la reforma d’elements. (Actuació en marxa)
Pintar el frontó. (Actuació acabada)
Habilitar el «one wall» al frontó. (Actuació sense iniciar)
Foment de la pilota valenciana. (Actuació acabada)
Foment del multi esport des-de les escoles municipals. (Actuació en marxa)
Eliminació del esport d’única modalitat. (Actuació en marxa)
Fer classes de ball de saló a gent gran. (Actuació en marxa)
Preparació per als Olímpics (+65 anys). (Actuació sense iniciar)
Gimnàsia de manteniment (55-65 anys)(Parc de mobilitat). (Actuació acabada)
Col·laborar en subvencions i convenis amb clubs esportius i ajudes a professionals i semiprofessionals. (Actuació sense iniciar)
Zona de les costeres: Posada en marxa del pàdel i lavabos. (Actuació acabada)
Misteri dels Reis
Engloba totes les accions i compromisos destinats a la millora de la cavalcada dels Reis Mags, en concret, del seu increment pressupostari, d’una millor accessibilitat i elements de l’escenari i de la constitució d’un associació que col·labore amb l’ajuntament del municipi.
Continuar amb la millora de les infraestructures, vestuaris,… i promocionant el nostre Misteri dels Reis Mags. (Actuació acabada)
Dotació de una partida pressupostària. (Actuació acabada)
Millora de l’accessibilitat i seguretat de la zona on es duu a terme el Misteri de Reis. (Actuació sense iniciar)
Constitució d’una associació i col·laboració amb l’Ajuntament. (Actuació sense iniciar)
Millora dels elements de l’escenari. (Actuació acabada)


